Mocht je ergens een boom of struik met stroomvoorziening tegenkomen, dan ben je spekkoper wanneer je offroad rijdt met je nieuwe plug-in hybride Range Rover. In alle andere gevallen: eerst opladen voor het wegrijden.
Laden laden laten
De makke van plug-in hybrides is dat ze ook een verbrandingsmotor hebben. De ervaring leert dat niet iedere rijder even groen denkt en het laden het laden laat. De brandstofmotor doet het toch wel. Maar die sputtert tegen door veel meer CO2 de lucht in te werken omdat het verbruik navenant stijgt zonder elektrolading. Wie braaf telkens bijlaadt, doet zichzelf, ons en de natuur een groot plezier, zodat je die natuur ook in de toekomst kunt doorploegen in je vette Range Rover.
Stuk vrolijker
Want als je de discipline kunt opbrengen, ben je dus niet alleen lekker groen bezig: ook aan de brandstofpomp word je een stuk vrolijker. Neem de genoemde nieuwe RaRo plug-in bijvoorbeeld. Die heeft 404 pk in de aanbieding, net zoals weergaloos comfort, en dat met een NEDC-verbruik van slechts 2,8 liter brandstof per 100 km, oftewel 1 op 35,7. Give or take a few liters, zoals een statige Engelsman zal zeggen, is dit zeker een aangenaam plaatje. Ook CO2–wise, want volgens de bedenkers ervan komt er elke kilometer 64 gram CO2 vrij en dat is behoorlijk laag voor een mastodont van dit kaliber.
Lunchtijd
Dit komt mede door zijn vermogen om maar liefst 51 km volledig elektrisch te kunnen rijden, mits de accu’s vol zitten. Dit kost overigens maximaal 2 uur en 45 minuten. Een goede lunchtijd zeg maar. Vind je 404 pk overigens wat flauwtjes, dan is er voor jou de versie met 565 pk. Take your pick. Vanaf een slordige 135.475 euro. Meer weten? Check it out